Thursday, July 24, 2008

Told ya she was a killer

I knew it was all too easy to be true. Disaster finally struck my Quenn Anne's Lace. There was a whole group of stitches in the wrong place, a mess so big I didn't even understand what was going on. I tried fixing the stitches one by one and only made things worse. I tried dropping the cluster 1 round but the problem was either 4 or 5 rounds below. 
So I was getting ready for 1 day of tinking when I decided to drop everything till the point where I was sure things were right.
Eu sabia que tava tudo muito fácil pra ser verdade. Finalmente um erro grande apareceu no meu xale. Tinha um grupo inteiro de pontos fora do lugar. A renda simplesmente não alinhava do jeito que os outros grupos alinhavam, e tava tudo tão errado que eu nem conseguia ver onde o erro estava. Eu tentei consertar derrubando e refazendo um ponto de cada vez, mas só piorava tudo, porque o problema começou 4 ou 5 carreiras abaixo de onde eu estava.
Eu já estava me preparando pra desfazer as 5 carreiras ponto por ponto, 1 dia inteiro só desfazendo, quando eu decidi derrubar tudo que estava errado e tentar refazer só essa sessão.
Fixing lace mistake
I turned my nerves into jelly, got a headache from this car that passes by my street each 2 minutes playing jingles for a political campaign, got interrupted by my clueless flatmate 5 times, but 15 minutes later, all was well again!
Foi um drama, carro de som passando com propraganda política o tempo todo, minha colega interrompendo o tempo todo, mas eu consegui consertar o problema! Em 15 minutos!
Lace mistake fixed

No comments: